نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

طباطبایی نقد‌های کاپیتان تیم ملی بسکتبال را می‌شنود؟ | صمد دلسوز است نه دشمن!

  • کد خبر: ۴۰۶۲۶
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
طباطبایی نقد‌های کاپیتان تیم ملی بسکتبال را می‌شنود؟ | صمد دلسوز است نه دشمن!
پس از انتقادی که هفته گذشته صمد نیکخواه بهرامی به مدیریت موجود در فوتبال کرد حالا این هفته نوبت به رشته خودش بسکتبال رسید، او نه تنها ضعف های موجود در بسکتبال را دید بلکه نسبت به آنها واکنش نشان داد و نقد هم کرد.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، دیروز در یادداشتی به این اشاره کردیم که افراد تصمیم گیرنده برای برگزاری لیگ برتر بسکتبال عمدتا عوامل فدراسیون و روسای کمیته‌ها هستند و همین باعث اعتراض باشگاه‌ها شده است. آن‌ها اعتقاد دارند که افراد حاضر در شورای برنامه ریزی صلاحیت لازم برای تصمیم گیری درباره لیگ را ندارند.

امروز، اما صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان درباره همین موضوع گفتگو کرده و به موارد خوبی هم اشاره کرده است. او در بخشی از صحبت هایش به خبرگزاری ایسنا گفته است: «ما همیشه پیشنهاد می‌دهیم، اما در فدراسیون کار کارشناسانه صورت نمی‌گیرد. متاسفانه کمیته‌های فدراسیون قوی نیستند، بد و ضعیف عمل می‌کنند، بی تجربه هستند و اصلا نوآوری ندارند. در واقع سلیقه ندارند و به هر حال باید یک ظرافت‌هایی در کار مد نظر قرار بگیرد. من اگر انتقادی می‌کنم منظورم به شخص خاصی نیست، واقعیت‌ها را مطرح می‌کنم تا با بازنگری در چنین مسائلی پیشرفت کنیم، چون دود این موضوعات به چشم بسکتبال می‌رود. کاش در داخل فدراسیون مسئولان خوش فکرتر انتخاب می‌شدند. در جلسه هماهنگی لیگ به عنوان نماینده بازیکنان حضور داشتم که با عرض تاسف باید بگویم که شخصا با ۹۰ درصد تصمیماتی که گرفته می‌شد مخالف بودم.
 
تصمیماتی که گرفته می‌شد بخاطر عدم توانایی کمیته مسابقات و داوران بود. شاید باورتان نشود، اما معتقد بودند که لیگ به صورت رفت و برگشت، خطر کمتری نسبت به لیگ متمرکز دارد که کاملا اشتباه است! واقعیت این است که بخش بزرگ برگزاری مسابقات را بازیکنان تشکیل می‌دهند، اما در جلسات هماهنگی لیگ حضور من و محمد جمشیدی فرمالیته بود. کمیته آموزش یا نماینده حقوقی فدراسیون چه نقشی در برگزاری لیگ دارند که در جلسه هماهنگی لیگ شرکت می‌کنند؟ اصلا شخص بنده چرا باید در مورد لیگ بانوان نظر دهم؟ باشگاه‌ها متولیان لیگ هستند و بهتر است با تشکیل اتحادیه لیگ تصمیمات نهایی را بر عهده کارشناسان برگزیده بگذاریم. داور‌ها نباید در مورد مدل برگزاری مسابقات لیگ تصمیم گیری کنند.»

صحبت‌های کاپیتان تیم ملی بسکتبال تا چه اندازه برای فدراسیون نشین‌ها مهم است؟ آیا رئیس فدراسیون به نقد‌هایی که صمد مطرح کرده فکر می‌کند یا اینکه او را هم دشمن بسکتبال می‌نامند؟! این از قدیم در بسکتبال مرسوم شده که فدراسیون نشین‌ها منتقدان را به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ یا آن‌ها را دشمن بسکتبال و بد خواه این رشته می‌نامند و یا اینکه می‌گویند دنبال پست و مقام هستند و انتقاد می‌کنند تا در فدراسیون پستی نصیب شان شود! چه در دوره محمود مشحون و چه در دوره رامین طباطبایی ندیدیم که برای یک بار هم شده به منتقدان به چشم دلسوزان بسکتبال نگاه شود.‌
 
ای کاش روزی منتقدان را اینگونه ببینند؛ کسانی که بسکتبال بخشی از زندگی و خانواده آنهاست، مثل بچه خود دل نگران آن هستند و حال و احوالش برای شان اهمیت دارد و برای همین هم نمی توانند شاهد بدی های که به آن می شود باشند و سکوت کنند.

اما به صمد نمی‌شود چنین انگ‌هایی را زد! کاپیتان تیم ملی که دشمن نمی‌شود، همه می‌دانند که او دنبال پست و مقامی هم نیست پس امیدواریم حداقل نقد‌های او را از سر دلسوزی بشنوند و سعی کنند ضعف‌ها را برطرف و در جهت بهتر شدن گام بردارند. آیا در شورای برنامه ریزی نظر و پیشنهاد کاپیتان تیم ملی باید شنیده شود یا به قول صمد کمیته آموزش و کارشناس خبره‌ای که از هندبال آمده است؟
خلاصه آنکه صمد به نکات قابل تاملی اشاره کرده و امیدوارم نقد‌های او به گوش فدراسیون نشین‌ها برسد و آن‌ها هم به فکر راه حلی برای این ضعف‌ها و مشکلات موجود باشند نه اینکه به این فکر کنند حالا که صمد از ما انتقاد کرده پس دیگر جایی در تیم ملی ندارد و به فکر جانشین برای او باشید تا دستش از المپیک کوتاه بماند!
 
بدون شک جامعه بسکتبال خوشحال است که صمد فقط ضعف‌های مدیریت فوتبال را نمی بیند و مشکلات موجود در بسکتبال را هم می‌بیند و حتی به آن‌ها نقد هم می‌کند. اگر کاپیتان تیم ملی از مشکلات بسکتبال نگوید چه کسی بگوید؟ خوب است که صمد دلسوزانه ضعف‌ها را می‌بیند و مطرح می‌کند و چه خوب‌تر می‌شود که رئیس فدراسیون هم آن‌ها را بشنود و در پی حل آنها برآید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->